loading...
خانه خبر(جی 10)
آخرین ارسال های انجمن
دانشجویان پزشکی بازدید : 129 شنبه 17 خرداد 1393 نظرات (0)

احتلام چیست ؟به خروج منی در خواب ، که به طور ناگهانی و با فشار ( پرتاب منی ) صورت می گیرید و معمولا به لذت جنسی همراه هست . احتلام گفته می شود . که از آن به عنوان جْنْب شدن در خواب نیز یاد می شود . احتلام معمولا با رویاهای جنسی همراه است . یعنی فرد در خواب و رویا صحنه های تحریک کننده جنسی مشاهده می کند و یا این که فرد خود را در حال انجام عمل جنسی می بیند . در دسته ی دیگری از افراد احتلام بدون این رویاها اتفاق می افتد یعنی فرد بدون دیدن هیچ رویایی ناگهان خود را در حال انزال می بیند که در چنین مواردی هم می تواند همراه با لذت جنسی باشد .

آیا لذتی که در هنگام محتلم شدن به آقایان دست می دهد حرام است ؟
حتما خوشحال می شوید که بدانید چنین لذتی حرام نیست ! البته به شرطی که عمدا شرایط محتلم شدن را ایجاد نکرده باشید .

اگر قبل یا موقع انزال منی از خواب بیدار شدید آیا لازم است برای جلوگیری از خروج منی اقدامی صورت بگیرد ؟
اگر زمانی بیدار شدید که منی در حال خارج شدن است هیچ تلاشی لازم نیست و باید اجازه دهید که منی به طور کامل خارج شود . ممکن است بپرسید با لذت آن چه کار کنیم ؟ چاره ای جز همراه شدن ندارید !!!
ولی اگر زمانی بیدار شدید که در حال رسیدن به اوج لذت جنسی هستید و منی هنوز خارج نشده یا بهتر بگم هنوز از جای خودش حرکت نکرده اگر می توانید باید جلوی آن را بگیرید . البته نه با گرفتن و فشار دادن اون ! بلکه با تغییر جا یا قدم زدن . مثلا اگر آلت شما زیر بدنتان قرار گرفته و یا موقعیت آن در لباس زیرتان به گونه ای است که اگر آن را تغییر دهید خروج منی اتفاق نمی افتد باید این کار را بکنید .
آیا احتلام در همه ی آقایان اتفاق می افتد ؟این امر کم و بیش در بین همه ی مردان صادق است . در بعضی از آن ها زیاد و در بعضی دیگر کم و یا شاید هم اصلا اتفاق نیافتد .

آیا آقایان متاهل هم محتلم می شوند ؟
در برخی شرایط ممکن است چنین اتفاقی برای آنها هم رخ دهد . مثلا دور بودن از همسر .
آقایان معمولا هر چند مدت یک بار احتلام می شوند ؟بستگی به رفتار جنسی ، و نوع غذا و توان جنسی فرد دارد .
رفتار جنسی :اگر کسی خود را در معرض عوامل تحریک کننده جنسی قرار دهد مثلا عکس و فیلم های تحریک کننده ببیند و یا فکر و خیال های جنسی بکند و از طرفی اهل خودارضایی و رابطه ی نامشروع نباشد ؛ تعداد احتلام های چنین کسی معمولا زیاد است . مثلا هر شب یک بار ، یا هفته ی ای یک بار و یا ماهیانه یک بار و ...
نوع غذا : اگر کسی غذاهایی مصرف کند که تقویت کننده قوای جنسی باشد ممکن است این امر در او تشدید شود .

آیا محتلم شدن امری طبیعی است و برای بدن مضر نیست ؟
اگر از حد مجاز فراتر نرود هیچ ضرری ندارد . برخی از پزشکان معتقدند که اگر فردی در یک شب دو یا سه بار  محتلم شود طبیعی نیست و باید به پزشک مراجعه کند . ولی اگر این اتفاق با فاصله زمانی بیشتر از چند روز اتفاق بیافتد نمی تواند ضرری داشته باشد .

آیا راهی برای جلوگیری از محتلم شدن وجود دارد ؟
بله ، اگر کسی که محتلم می شود سعی کند خود را از عوامل تحریک کننده دور نگه دارد و همین طور غذاهای تحریک کننده جنسی را کمتر مصرف کند به طور طبیعی می تواند تعداد آن را کمتر کند .
همین طور نوع خوابیدن فرد نیز می تواند موثر باشد . اگر فرد طوری بخوابد که آلتش زیر بدن و یا بین پاهای او قرار نگیرد باعث می شود که فرد کمتر محتلم شود .

دلیل محتلم شدن چیست ؟
هنوز دلیل مشخص و قابل اطمینان پزشکی برای احتلام شدن مشخص نشده است . ولی نظر شخصی من این است که احتلام باعث کاهش فشار جنسی به مردان می شود . وقتی که محل ذخیره منی کاملا پر می شود فشار جنسی زیادی به فرد وارد می شود . این جاست که بعضی از افراد به اشتباه برای خلاص شدن از این فشار جنسی به روابط نامشروع و خودارضایی روی می آورند . در حالی که اگر صبر و تحمل داشته باشند منی های اضافه کم کم جذب بدن می شوند و یا به طور طبیعی ( محتلم شدن ) از فرد خارج می شوند که همراه با لذت نیز هست .
این جاست که می شود با تکیه بر دستورات اسلام به کسانی که به جوانان و نوجوانان برای خلاص شدن از فشار جنسی ، پیشنهاد خودارضایی می دهند تو دهنی محکمی زد !

البته این دلیل نمی شود که کسی بخواهد عمدا شرایط محتلم شدن خود را فراهم آورد ! چون در این صورت فرق چندانی  با خودارضایی ندارد .

آیا خروج مایع در خواب ، موجب واجب شدن غسل می شود ؟
بله ، ولی نه در همه ی موارد ! اگر آبی از مرد خارج شود که علامت های منی را داشته باشد صددرصد غسل جنابت بر فرد واجب می شود .
اگر مایعی که از فرد خارج می شود دارای این سه نشانه باشد آن مایع حکم منی دارد :
1 - همراه با فشار و پرتاب شدن باشد
2 - موقع خروج آن بدن سست شود
3 - همراه با لذت باشد .

به غیر از منی و بول ( ادرار ) سه مایع دیگر ممکن است از آقایان خارج شود :
مذی ، وذی و ودی .
مذی : آبی که گاه بعد از تحریک شهوت از انسان خارج می شود .
وَذی : آبی که گاه بعد از منی بیرون می آید .
آبی که گاه بعد از بول بیرون می آید و کمی سفید و چسبنده است .
همه این آب ها در صورتی که مجرا آلوده به بول و منی نباشد ، پاک است .
برای اینکه بول در مجرا نماند، انسان باید استبرا کند.
بنا بر این اگر بعد از بیرون آمدن از دستشویی آن مایع از شما خارج می شود، در صورتی که بعد از ادرار کردن استبرا کرده باشید، پاک است و وضو را باطل نمی کند .
خارج شدن مایع (ودی ) بعد از ادرار کردن از انسان کاملا عادی و متعارف می باشد.
به طور خلاصه اگر بعد از خواب متوجه شدید که لباس زیر شما خیس شده و روند خیس شدن آن را احساس نکردید غسل بر شما واجب نیست . ( برای اطمینان بیشتر حتما نظر مرجع تقلیدتان را جویا شوید )

اگر قبلا محتلم می شدید و حالا چنین اتفاقی برای شما رخ نمی دهد باید نگران باشید ؟
خیر به هیچ وجه . ممکن است در آن برهه از زمان عوامل محتلم شدن شما زیاد بودند و الان آن شرایط وجود ندارد . بنابراین نباید نگران باشید که چرا محتلم نمی شود .

احتلام و نماز و روزه
به طور خلاصه برای نماز خواندن یا باید غسل کنید و یا این که تیمم بدل از غسل را انجام دهید . برای روزه گرفتن هم همین طور ، تا قبل از اذان صبح شما باید طاهر شده باشید چه با غسل چهبا تیمم .
دقت داشته باشید که تیمم بدل از غسل دارای شرایط است که باید آن ها را مد نظر قرار دهید . یعنی اگر می توانید غسل کنید مجاز به تیمم کردن نیستید .
برخی از مواردی که می توان به جای غسل جنابت ، تیمم بدل از غسل جنابت کرد :
1 - کمبود وقت : اگر وقتی بیدار شدید که چند دقیقه تا اذان صبح باقی نمانده است و عملا زمانی برای غسل کردن نیست می توانید تیمم کنید .
2 - اگر می ترسید که غسل کردن باعث مریضی شما شود مثلا در فصل زمستان و یا مناطق سردسیر که خطر سرماخوردگی وجود دارد می توانید تیمم کنید .
به طور کلی اگر در شرایطی قرار دارید که وقت و یا امکان غسل کردن را ندارید می توانید تیمم کنید .
نکته مهم : بعد از ایجاد شدن شرایط غسل کردن حتما باید غسل کنید و نمی توانید با اتکاء به تیممی که کرده اید اعمال دینی خود را انجام دهید .

اگر با نیت روزه و بعد از اذان صبح محتلم شدید چه کار باید بکنید ؟
جای نگرانی نیست روزه ی شما صحیح است منتها باید غسل جنابت را انجام دهید . هر چه سریعتر بهتر !

نکته ای جالب در مورد غسل جنابت :
اگر غسل جنابت کردید برای نماز خواندن نیازی  به وضو گرفتن نیست ! فقط غسل جنابت است که چنین شرایطی دارد .

زرنگ بازی ای که گناه است ؟!
بعضی ها که تنبل تشریف دارند ، در ماه رمضان ، عمدا غسل کردن را به تاخیر می اندازند تا زمانی که به وقت اذان گفتن نزدیک شوند بعد به دلیل این که زمان کافی برای غسل کردن ندارند تیمم می کنند و غسل کردن را به بعد صبح واگذار می کنند !!! هر چند روزه با این شرایط ممکن است درست باشد ولی قطعا آن فرد دچار معصیت شده است .

تمامی مسائل شرعی که در این متن مطرح شد ممکن است با نظر مرجع تقلید شما متفاوت باشد . پس قبل از عمل کردن به آن ها رساله مرجع تقلیدتان را مطالعه کنید .

 

منبع : http://moh3en.blog.ir/post/11

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت تفریحی و خبری خانه خبر (جی10) خوش آمدید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20730
  • کل نظرات : 271
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 3948
  • آی پی امروز : 121
  • آی پی دیروز : 280
  • بازدید امروز : 309
  • باردید دیروز : 1,494
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 8,710
  • بازدید ماه : 309
  • بازدید سال : 242,734
  • بازدید کلی : 9,670,089
  • کدهای اختصاصی
    خانه خبر